Čeští motocyklisté na Rallye Dakar marně konkurují nejlepším, bojují s nedostatečným výkonem svých strojů. Po třetí etapě si na slabší výkon oproti továrním týmům stěžovali Martin Michek, Milan Engel i David Pabiška s Rudolfem Lhotským, kteří startují v kategorii bez asistence.
„Bylo to zase šíleně rychlé. A na rovinkách mě bohužel předjížděli kluci s továrními motorkami. Těm v rychlosti nejde konkurovat, mají úplně jiné možnosti,“ uvedl Michek v tiskové zprávě týmu Orion Moto Racing Group. „Bylo to podobné jako včera, hodně rovinaté a rychlé. Ke konci jsem měl maximálku 166 km/h,“ podotkl Engel.
Michek se i tak dokázal opět prosadit do elitní dvacítky a po 19. místě je průběžně sedmnáctý. „Duny tvořily nějakých deset procent. Přitom v těch rychlých pasážích ztrácíme nejvíc. Tovární stroje jedou o 15 km/h rychleji a to na sto kilometrech udělá patnáct minut, což už je dost,“ uvedl Michek startující na svém druhém Dakaru.
Engel v úterý ztrácel více, zajel až pětatřicátý čas a celkově je 30. „Na písčitých pláních jsem jel v průměru kolem 130 až 140 km/h. Měl jsem strach, aby mi nedošel benzín, takže jsem raději trošku zpomalil. To mě stálo umístění a cenné minuty. Možná jsem to měl risknout a jet na plný plyn. Ale je to ještě dlouhý závod,“ řekl Engel.
Vedení týmu MRG tak nyní řeší, jak zvýšit výkon motocyklů KTM. „Moc operativního prostoru ale není. Připravovali jsme se na techničtější úseky, ale zase je to neskutečné rychlé. Zvedli jsme motor o 800 otáček. Kdybychom to posunuli ještě více, tak bychom mohli oddělat motory a to nechceme riskovat. Oni vědí, že jim to vydrží i v 12 000 otáčkách, mají to vyzkoušené. Pár nápadů ale ještě máme,“ uvedl šéf týmu Ervín Krajčovič.
Pabiška i Lhotský startují v kategorii Original by Motul pro jezdce bez asistence a o elitní dvacítku tak neusilují. I je ale slabší výkon motocyklu trápí.
„Na planinách mi všichni soupeři odjížděli, protože motorka netáhla, stejně jako Davidovi. Začalo se dnes mluvit o nekvalitním benzínu a někteří měli zanesené palivové filtry, tak uvidíme, co s tím v bivaku uděláme,“ řekl Lhotský, jenž je v kategorii dakarských dobrodruhů desátý. Jeho kolega v Jantar týmu Pabiška šestý.
Krok s elitou pořád drží i motocyklista Martin Michek, který dokončil etapu na 19. místě a jen o příčku hůře na tom byl Jan Brabec. Michek je celkově 17., Brabec 25.
„V prvních 30 kilometrech jsem narazil na takovou skálu, která nešla pomalu ani vyjít. Popral jsem se s ní, vylezl až úplně nahoru, ale ztratil jsem asi dvě minutky. Jinak trať byla šíleně rychlá, po rovinkách mě bohužel předjížděli kluci s továrními motorkami. Doufám, že další etapy budou pomalejší, techničtější,“ popisoval v cíli Michek.
„Továrním závodníkům to totiž po rovince jede v průměru o 15 km/h rychleji, na 100 kilometrech to může dát rozdíl třeba 15 minut. A dneska to bylo bohužel hodně rovinaté, duny byly tak z deseti procent. Ale s umístěním v top 20 jsem spokojený velmi. To si nemyslel skoro nikdo.“
Milan Engel skončil v etapě 35. a úterní dění okomentoval: „Bylo to podobné jako včera, hodně rovinaté a rychlé. Ke konci jsem měl maximálku 166 km/h, ale bylo to jenom chvilku. Jinak jsem po těch písčitých plání jel v průměru kolem 130 až 140 km/h. Měl jsem strach, aby mi nedošel také benzín, trošku jsem zpomalil. To mě stálo umístění a cenné minuty. Možná jsem to měl risknout a jet na plný plyn. Ale je to ještě dlouhý závod.“
Zdroj: https://www.idnes.cz
Rallye Dakar - 3. etapa
Vadí ad-Davásir - Vadí ad-Davásir (629 km celkově/403 km rychlostní zkouška)