 |
DAVID KNIGHT SE PŘIPRAVIL NA PRVNÍ RALLY David Knight je připraven přejít na Rally v Cross-Country World Rally a možná, možná jen na Dakar Rally.

Třikrát Enduro World Champion, dvojnásobný vítěz GNCC, přímý vítěz ISDE, SuperEnduro Champion, vítěz Erzbergu, vítěz Weston Beach Race (zapomněli jsme na něco?) - když jste to všechno udělali, co dál?
"Vlastně jsem dostal příležitost závodit s Dakarem několikrát, ale nebylo to správné." Vysvětluje Davida Knightovi, když ho dohoníme před jeho plánovaným debutem v Rally v poušti v Abú Dhabí.
Zprávy, že Abu Dhabi Desert Challenge, kolem jednoho z Mistrovství světa FIM v běhu na lyžích, bylo odloženo, je klíčem v práci pro mnohé, ale nepřinese to Knightovi další krok v jeho dlouhé a proslulé kariéře. .
Výlet do Holandska na setkání s velmi zkušenými Henk Hellegers a HT Rally Raid Team koncem roku 2019 byl začátkem procesu dokončování nové kapitoly v životopise Manxmana.
Rally se již dříve účastnil závodního života Knightů. Testovací povinnosti pro tým Factory KTM při různých příležitostech byly součástí jeho rozsáhlých úkolů vývojového jezdce v průběhu let. Ale šance udělat velkou, závodit na Dakarské rally, se nikdy nestala realitou navzdory požadavkům KTM. Jeho zaměření bylo vždy někde jinde, říká Knight, hlavně vítězství titulů Enduro World Championshisp nebo GNCC Racing.
Ale to se konečně změní, protože Knight si udělá čas na to, aby se naučil novým dovednostem a zaměřil se na rally Dakar. Dojeli jsme s Davidem před jeho cestou do Abu Dhabi a než se zprávy rozešly o odložení události…
První věci, nejdřív, Davide, jak to, že ti trvalo tak dlouho, než ses dostal na rally?
David Knight: „Doslova je to něco, co jsem vždycky chtěl dělat, ale nikdy z nějakého důvodu nikdy nefungoval a nyní je ten pravý čas.
"Vlastně to není poprvé, co jsem jezdil na rallye." V minulosti jsem trochu testoval na KTM, ne na 450, ale na 690 kolech a opravdu si to užil. “

Tak proč se to nikdy nestalo?
"Správná příležitost se nikdy nestala opravdu." Několikrát jsem nabídl šance, ale nebylo to správné. Pravděpodobně jsem byl v minulosti trochu mladý, abych byl upřímný. Já bych s tím pokračoval a myslím, že bych to udělal dobře, možná jsem zmeškal příležitost, ale zároveň jsem mentálně na správném místě, abych to udělal hned teď, a myslím si, že s Rally se to hodně počítá .
"Měl jsem několikrát vážné nabídky, abych šel a dělal Dakara, ale odmítl jsem je, protože jsem se příliš soustředil na enduro." Poprvé mi to nabídli na konci roku 2007 a myslím, že v té době jsem nechtěl, aby to ohrozilo mou sezónu GNCC v roce 2008, takže je odmítl.
"Ve skutečnosti si vzpomínám, když přišla Toby Price, aby udělala Enduro Juniors, a řekl jsem o něm, že dělá Dakar, protože byl rychlý a byl zvyklý na pouštní jízdu - podívej se, kam ho to přivedlo ..."
"Když jsem se o několik let později znovu zeptal, pořád jsem chtěl dosáhnout věcí v enduro, pořád jsem měl pocit, že musím dělat věci na mistrovství světa enduro, takže jsem to zase odmítl."
"Později, když jsem jezdil na Hondě, bylo to něco, co se vždycky stalo, ale nikdy se nenaplnilo." Stále jsem zvyšoval své naděje, ale pokaždé se rozbily. V posledních letech mi byly nabídnuty jízdy, ale nechci to dělat a dostat se do pátého dne závodu a rozpadu kola. “
Jak vznikl nový obchod?
"Doslova jsem šel navštívit Henka Hellegerse, který v prvních několika letech řídil tým Honda Rally." Má vlastní tým, HT Rally Raid Team, provozující Husqvarnas a jsou velmi zkušení. Šel jsem ven a strávil několik hodin s ním rozhovorem, abych viděl, co můžeme udělat a jak to může fungovat.
"Poté jsem strávil tři dny trénováním a učením se navigovat v Portugalsku s WIM Motors a to je o tom." Asi jsem za tři dny udělal 1000 kilometrů a ten zážitek jsem si opravdu užil. “
Jak si myslíte, že se přizpůsobíte, Rally je velmi odlišná hra ...
"Všem zúčastněným jsem řekl, že budu první, kdo zvedne ruce a řekne, že to není pro mě, pokud si to nelámám, ale mám kolem sebe dobré lidi a dělám to s čistá hlava.
"Je na mě, co dělám v těchto dnech, jestli chci závodit na plážových závodech nebo extrémních událostech nebo na EnduroGP Seniors, je to na mě a dělám věci, které chci dělat."
"Chci také, aby kolo a tým byly správné, jinak to nestojí za to." Chci, aby věci byly správné, abych si mohl užít zážitek z toho, že to udělám, a abych nebyl zklamán. Mít správný tým stojí mnohem víc, než mít spoustu peněz nebo cokoli. “
Je smutné, že Coronavirus dal plat do závodu v Abú Dhabí, ale proč tam a co dál? Dakar?
"Celým důvodem pro závod v Abú Dhabí bylo naučit se rozumně a cvičit, kde jsem, abych mohl dělat více a možná i Dakar." Každý ví, že jsem konkurenceschopný, a vždy jsem o tom věděl, a stále jsem soutěživý, ale já se chystám na tuto akci čistě učit. Chci to udělat správně. “
"Jel jsem osm hodin, jedl jsem pytel lupínků, když jsem se naplnil benzínem a pokračoval." Miloval jsem to “David Knight
„Součástí přitažlivosti je proces učení. Pokud mě zbije nějaký starý blok, chci se z toho poučit a zjistit, proč je rychlejší a další den na tom zkusím. Nebudu spěchat. Pokud budu moci postupovat a zlepšovat se, budu dost šťastný.
"V týmu Silicone Engineering mám za sebou dobré lidi a dobré lidi za mnou." Clarissa a Sommai v Silicone Engineering jsou dva lidé, kteří mi dali tuto úžasnou příležitost, a abych to dokázala udělat s nejlepšími lidmi a vybavením, které jsou k dispozici, je nejdůležitější věcí a je skvělé mít přátele, kteří chápou, kolik to znamená být schopen to udělat.
"Proto jsem byl přitahován týmem Henka, protože chci, aby kolo a tým byly správné, jinak to nestojí za to." Jak jsem řekl, chci, aby věci byly správné, abych si mohl zážitek užít. “

Jak jste našli navigaci?
"Je to jedna z věcí, které mi Jamie McCanney (Yamaha Rally Team) řekla, že nemůžete uvěřit, jak rychle jezdí a navigují špičkoví chlapci současně - je to pro mě samozřejmě velká část procesu učení, ale také to je velká část přitažlivosti.
"Začal jsem v pořádku s navigačním tréninkem, ale přiznávám, že jsem udělal několik chyb, jak byste čekali, protože se jedná o nový zážitek." Myslím, že je to trochu jako u jiných událostí, které jsem udělal, jako je Rumunskocs, kde jedete na obtížném terénu, ale musíte se podívat na trať a navigovat po své cestě, ale zároveň je úplně jiné hledat CAP nebo waypoint uprostřed ničeho, a proto jsem vstoupil do Abú Dhabí, protože je to jeden ze skutečných pouštních ras a skvělé místo pro učení. “
"Budu se bavit a zapojit se do toho." To je důvod, proč to udělat. Je to kompletní zážitek z učení a blížím se ke svému prvnímu závodu bez ohledu na výsledek. Pokud to dokážu, budu dost šťastný.
"Myslím, že jsem v minulosti rozhodně zmeškal loď." Měl jsem šance, ale teď to dělám, protože nechci, protože musím a myslím, že to je ten správný důvod. “
Jaké to bylo dostat se na velké rally kolo?
"No, opravdu jsem na jednom tak dlouho nestrávil, asi hodinu." Chystám se jít příští týden (šel - Ed), abych si na tuhle jízdu v Abú Dhabí dal čas a zvykl jsem si na to. Ale na kole se cítím dobře a myslím si, že pokud mi něco bude dobře vyhovovat. Je to první kolo, na které jsem se věky věnoval, a zdálo se mi, že se mi hodí být upřímný!
"Cítím se jinak, když v něm je 40 litrů paliva a kolo, které jsem jel, bylo přímo z Dakaru, prostě jsem na to a pryč jsem šel." Navigační trénink jsem absolvoval na 450 enduro kole s navigační věží, takže to bylo jiné a soustředil jsem se jen na to, abych se naučil číst itinerář. “
A co nebezpečí rally?
"Je to nebezpečné a mnoho lidí mi řeklo, abych to neudělal, ale vyrostl jsem na ostrově Man, vím všechno o nebezpečích v cyklistických závodech." Vím, jak lidé přistupují k TT a jak to může s tebou gelovatět, či ne, a už se znám dostatečně dobře.
"Ale hodně jsem mluvil se slečnou a měl jsem spoustu času na přemýšlení, protože se celá myšlenka začala objevovat a dělám to ze správných důvodů."
"Věc je, že je to jedna z věcí, které na seznamu zůstaly." Nechci sedět ve svém houpacím křesle, když mi je 70, a dívat se na Dakar na telly, nebo cokoli, co budeme do té doby sledovat, a říci si, že bych to udělal. “
Fotografický kredit: David Knight + tým HT Rally |