 |
BLOG BILLYHO BOLTA - EPIZODA 6 - PŘIPRAVUJE SE NA SEZÓNU SUPERENDURO překladač...
Nejnovější blog Billyho Bolta Enduro21 přistává pouhý týden od začátku sezóny 2019/2020 v sezóně SuperEnduro v šampionátu v polském Krakově a přesně jeden rok od vážného zranění nohou.
Epizoda šest blogů shrnuje nejnovější dávku Billyho chirurgie, která poskytuje menší zázrak, hovoří o tom, jak skočit rovnou zpět na kolo a milovat šílenství Weston Beach Race, větší šílenství závěrečného kola WESS na GetzenRodeo a co to znamená dostat se zpátky do práce na sezónu SuperEnduro…

Od mého posledního blogu se toho stalo tolik, že je těžké vědět, kde začít. Jen abych to rekapituloval a zpětně sledoval docela dlouhou cestu, poslal jsem několik WESS kol po Rumunsku k další operaci na nervovém poškození mé nohy. Od té doby jsem se vrátil na kolo v podstatě těsně před Weston Beach Race (což bylo trochu šílené, víc za to za minutu) a pak jsme zabalili 2019 WESS sérii na GetzenRodeo před bláznivým davem v Německu.
Zkrátka jsem vyprávěl dlouhý příběh, abych nenarazil všechny tím, že jsem pořád mluvil o mé noze, po Rumunsku jsem šel za nervovým specialistou (místo kolenního specialisty) a řekl, že chce jít dovnitř a podívat se. Nevěděli jsme, co najde, ale věřil jsem mu, že se rozhodne na základě toho, co našel.
V podstatě problém, který jsem měl po celý rok, nebyl schopen pohybovat nohou správně, a to bylo způsobeno nervem, který byl zaseknut pod jizvou z předchozí operace.
Aby vaše nervy fungovaly, musí být schopny proklouznout dovnitř svého jádra a tkáň jizvy znamenala, že byla uvězněna a nemohla se dovnitř sklouznout. Aby museli uvolnit nerv, museli vyčistit všechny tkáně jizvy, aby se mohla sklouznout a znovu se pohybovat.
Dobrou zprávou je, že se zdálo, že udělalo něco pozitivního a že malá změna je pro mě mentálně velkou věcí. Existuje stále více možností, ale začínám mít blikání pocitů a trochu se vrátím. Po dobu 10 měsíců jsem neměl doslova žádné známky pohybu, takže je to pro mě docela masivní.
"Teprve když jsem někde na hranici, někde hledám a bojuji a udržuji si rovnováhu, časy, jako když to nedělám z kopce a musím skočit."
Co to znamenalo na kole? Abych trochu vysvětlil, v čem byl problém, protože lidé se ptali, nerv, který jde dolů po tvé noze, se rozdělí na tři způsoby a to je to, co jsem poškodil. Mohl jsem dát nohu dolů a vytáhnout ji v pořádku, ale nemohl jsem ji zvednout nebo otočit ven, takže se mění rychlostní stupeň nebo zvláště když jste nohy na zemi v extrémní části, když se musíte pohybovat ohýbáním nohou a pohybem vaše tělo jsem nemohl provést normální pohyb.
Přizpůsobil jsem se docela dobře a zvykl jsem si na to a během normální jízdy, s nohou na kolíčcích, to to opravdu neovlivňuje.
Je to jen tehdy, když jsem někde na limitu, časy, jako když to nedělám z kopce a musím skočit a držet kolo. Časy jako to se snažím hledat, kam mám dát nohy, místo instinktivního jednání s kolem a kam chodí moje nohy.
Každopádně jsem si na to zvykl a ačkoli neexistují žádné záruky, ukazuje to dobré známky. Přinejmenším to nevypadá, že na chvíli potřebuji další operace.

"Bylo to nervózní období, protože za vámi je skoro tisíc jezdců."
Weston Beach Race přišel v týdnu, kdy jsem plánoval znovu začít jezdit. Jednou jsem měl jízdu, jakmile tekutina vyčerpala a na konci toho týdne jsem si mohl nasadit kolenní vzpěru a potom jednu a já se cítil dobře, takže jsme se vydali na jeden z největších závodů ve Velké Británii.
Weston je podivný závod, je to těžké a je to dlouhé, ale ve skutečnosti to není tak intenzivní. Může to být velmi hlučné a zamlžené, navíc se musíte jezdit vyhýbat lidem, ale není to jako intenzita motokrosu. Událost se mi moc líbí a je to skvělý závod ve Velké Británii, takže jsem se chtěl stát součástí a po náročném startu se ukázalo jako dobré!
Pro ty, kteří to nevědí, se start nepodařilo dobře poté, co se moje kolo nerozpálilo. Kolo bylo spuštěno v pátek, téhož rána a na startovní čáře, a to byl jen šílený problém s palivovým potrubím, které se nikdy předtím nestalo, a dotkněte se dřeva, už se to nikdy nestane.
Když jsem dorazil k bráně, seděl jsem tam tři minuty. Dal jsem to párkrát a nebylo to vystřelení. Nechtěl jsem baterii zploštit - když se plaví vlajka, musíte se odtamtud dostat. Byly tam tři minuty, než jsem tam seděl a přemýšlel, „co budu dělat?“
Snažil jsem se varovat všechny kolem sebe, takže jsem nebyl zasažen okamžitě, ale byl to nervózní čas, protože za vámi je téměř tisíc jezdců.
Když se plavba zastavila, neměl jsem nic a musel jsem tam sedět, zatímco kolem míjely stovky jezdců. Když jsem mohl tlačit na kole, vyhýbat se lidem a dostat se do boxů, aniž bych věděl, kam směřuji, naštěstí někdo běžel a my jsme se potkali uprostřed. V podstatě něco nebylo zapojeno, takže jsme to vyřešili velmi rychle a od té chvíle jsem příliš přemýšlel a šel se bavit.
Po půl hodině nebylo možné, kolik písku jsem spolkl, ale byla to zábava a bylo mi jasné, že jezdím dobře. Po pěti kolech jsem byl top 30 a poté po hodině a 15 jsem udělal zastávku a oni mi řekli, že jsem šestý, čtyři minuty za vůdcem.
Takže jsem se pořád houpal, měl několik dobrých linek a dělal nějaké dobré čtyřhry, které jsem mohl říct, že se dav těší.
Pro mě je to jen zábavná událost, nebral jsem to příliš vážně, ale po dvou hodinách jsem trochu narazil na zeď. Pak jsem se za poslední dvě nebo tři kola opět začal cítit dobře a snažil jsem se skončit o 40 sekund za třetí, takže to bylo dobré. Jel jsem svou vlastní rasou a otočil se dobře.
Dávám spoustu úvěrů klukům, kteří to dali dohromady, řekl bych, že je to nejlepší offroad událost v zemi. Protože všichni lidé tam sledují závod a atmosféru, je to opravdu skvělá událost. Měl jsem několik mých přátel sestupovat, aby pomohli v boxech, je to uvolněný závod, žádné velké kamiony nebo nic jiného, jen mě a pár kamarádů.
" Pak jsem dal další nárazovou hlavu do stromu a uhodil můj hlavní spojkový válec. "
Pak jsem šel do krveprolití GetzenRodeo! Byl jsem ohromně ohromen tím, že i jako událost se do toho opravdu vložilo hodně úsilí a času.
Trať byla tvrdá, tvrdší, než jsem si myslel, ale kvůli formátu závodu se může dostat pryč, že je tak obtížné. Byl jsem spokojený s další čtvrtou. Letos jsem měl v Lagarech, Hixpanii a Westonu celkem pár čtvrtin, takže jsem si na to zvykl!
Měl jsem dobrý ranní závod, dokud jsem neměl hloupou havárii, vyskočil jsem z chladiče a musel jsem se vrátit do boxů, abych zachránil motor pro odpolední závod. Byl jsem v top 20 a lapal jsem lidi, takže bylo rozumné jít na zastávku. Pak jsem dal další nárazovou hlavu do stromu a praštil jsem hlavní spojkový válec, takže jsem se musel vrátit zpět do jám, ale stále jsem skončil na šestém místě.
Pro odpolední závod jsem mírně změnil nastavení odpružení a šlo to špatně. Bylo tam několik oblastí, kde jsem cítil, že jsem trochu bojoval, a neměl bych, vrátil jsem se o pár míst zpět na osmé nebo deváté místo a ve druhém kole jsem byl blízko ke ztrátě hlavy, protože se to nestalo. Každopádně se mi podařilo zůstat v klidu a ve druhé polovině závodu jsem začal najít nějaké dobré linie a vrátil jsem se na čtvrtou.

Je to docela jiná událost s krátkým a intenzivním kolom, ale každý závod je tak odlišný, udržuje jej jedinečný a svěží. Myslím, že mi vyhovuje mít tuto svobodu a flexibilitu. Tuto stopu jste nemohli použít pro závod 200 jezdců, ale pro ně to funguje a dav ji miluje - nebyla tam žádná část tratě, která nebyla vrazil.
Bylo pro mě skvělé být v prvním kole a v posledním a většinou v každém dalším závodě mezi nimi, v některých jsem bojoval, takže jsem se svým rokem víc než šťastný. Nebyl jsem schopen bojovat o šampionát, ale ostatní jsem přinutil pracovat na několika závodech, ne tolik, kolik bych chtěl, ale jsem hrdý na své úsilí. Je to víc, než jsem čekal.
"Srážky, s nimiž jsem se setkal, byly ve srovnání s tím mnohem horší, ale život je takový."
Takže další je SuperEnduro a tento blog vás v podstatě zasáhne rok po mé havárii, která pro mě minulou zimu ztroskotala.
Na tuto indoor sezónu opravdu nemám očekávání, loni jsem se cítil sebejistě a věděl jsem, že jezdím opravdu dobře, ale letos nic nevím.
Srážka nebyla nic zvláštního. Každý, kdo mě zná, předpokládám, a pokud tam bude skok, půjdu na to, ale tohle nebylo nic zvláštního, stalo se to jen tím, že jsem dělal motocykly pro trénink na jakési Arenacrossové dráze, nic mentálního.
Kdyby se kolo neodskočilo a nepřistěhovalo se na mě, zůstal bych na nohou a na rukavicích bych neměl ani špínu. Srážky, s nimiž jsem se setkal, byly ve srovnání s tím mnohem horší, ale život je takový.
"Od té doby, co jsem měl poslední operaci připravovat se na SuperEnduro, byl cíl"
Na přípravu na Westona nebo Getzena jsem se nijak zvlášť nezatěžoval. Ani jsem se moc nezaměřil na jízdu dvěma tahy. Pustil jsem kola pro další trénink v tělocvičně, abych se připravil na SuperEnduro od operace.
Je to nový model FE 350 pro rok 2020 tak odlišný od modelu, který jsem testoval v loňském roce, ale spousta směru a zpětné vazby z loňského kola stále zvoní - podvozek byl jednou z věcí, které pro mě měly více času, abych si zvykl do tohoto roku a to bude dobře fungovat na kole SuperEnduro.
Je to trochu divné, protože jsem udělal jen sezónu SuperEnduro. V mé nováčkové sezóně jsem neměl žádná očekávání, takže jsem vzal každý závod, jak to přišlo, a snažil jsem se pobavit v každém z nich. Poté, co jsem šel do loňského roku, jsem se cítil sebejistě, ale teď mám pocit, že jsem zase skoro jako nováček.
To mi nevadí, protože to fungovalo dobře naposledy. Myslím, že jakmile se vrátím k jízdě na trati a až do rychlosti to přijde, úplně se na to těším.
Baví mě celou sezónu SuperEnduro, jezdím na 350, intenzitě, atmosféře na závodech, arénách, celé show a davu, jsem jen nadšená, že se k tomu vrátím znovu.
"Pokud jdete na den Rumunska s mentalitou SuperEnduro, nebudete vydržet dlouho"
Celá myšlenka, když jste odlišní, jdete z praxe a máte šest minut na to, abyste si udělali kolo a naučili se stopu, a pak jdete do kvalifikace a sedm minut, abyste si udělali kolo, takže musíte být agresivní od první okamžik.
Je zřejmé, že závod je po celou dobu 100% agresí. Co jsem si všiml v první sezóně, je to, že když se vrátíš venku, musíš to vypnout, pokud půjdeš na Rumunskocs den se mentalitou SuperEnduro, nebudeš dlouho vydržet.
Kdo to má? Znám všechny potenciální kandidáty, nemyslím si, že bude kdokoli, kdo přijde a ukradne show, jsou tu někteří noví jezdci z minulého roku, kteří udělali dobře a letos pravděpodobně vyzvou trochu jako Pol Tarres, Kevin Gallas, Blake Gutzeit může být v závodech s reverzním startem nebezpečný.
Nakonec si myslím, že to bude mezi továrními chlapi. Naše kola jsou velmi dobře stavěná a když vidíte sílu, kterou jste narazili na překážku, tovární kola opravdu vynikají.
Mimochodem, jsem připraven na sezónu SuperEnduro a nemůžu se dočkat, až si vyzvednu, kde jsem skončil.
Až příště.
Billy
 |