 |
OffROAD maraton Dobřany Hromadný motorek a čtyřkolek byl plánovaný na pátou hodinu odpoledne. Trať po dojezdu aut ale potřebovala upravit, hlavně brod byl pro jednotlivce prakticky nesjízdný. Všech 166 strojů se pod Šlovickým kopcem seřadilo o hodinu později za doprovodu slunečný paprsků. Někteří závodníci měli obavu ze vzájemných střetů, ale široká trať, gentlemanský přístup a chuť si hlavně zazávodit udělala z dobřanského klání jeden z nejhezčích závodů. O to více mrzelo, když hned několik jezdců muselo již v prvních kolech odstoupit kvůli závadě na technice. To se Milanovi Junkovi z Cickin Pernink týmu stalo dokonce již při technické kontrole, kdy zazlobila baterie. Doufejme, že si všichni, co předčasně skončili, vybralo svůj kalich smůly do dna a příští závod si užijí naplno bez problémů.

Společný závod vyžadoval velkou koncentraci hlavně na startu, kde jezdci byli odmávnuti v několikavteřinových rozestupech, motorky dle kategorií nejdříve. Už při seřazování strojů divákům běhal mráz po zádech a stoupal adrenalin, stejně jako všem jezdcům. Po mávnutí vlajkou stroje vyjížděly stejně jako auta přímo do strmého kopce a byl to pořádný hukot!
Nechybělo ani divácké drama, kdy jeden ze čtyřkolkářů s pracovním strojem nezvládl výjezd do kopce, zůstal stát zhruba v jeho dvou třetinách, což se po chvíli nelíbilo samotné čtyřkolce, jež se převážila a kutálela po svahu dolů, sprintující jezdec před ní. Ten projevil pud sebezáchovy, stihl se párkrát otočit a sledovat dráhu svého stroje a včas uhnout. Nikomu se nic nestalo, ale zatajený dech měli diváci ještě pár minut poté.
Úplně první proťal cílovou pásku Radek Bezděk z Husaberg racing teamu z kategorie Mistr Moto E2, který jako jediný ze všech jezdců absolvoval 18 kol. Ještě při registracích váhal, zda má vůbec jet. Ale vzhledem k výsledku svého startu určitě nelitoval. Se sedmnácti koly se za ním umístil Lubomír Vojkůvka z IR 2014, který v Dobřanech hýřil dobrou náladou a závod odjel v pohodě a s přehledem. Spokojený byl i další z veselých jezdců, Matěj Macháček z týmu Gas Gas ČR se 17 koly, který předvedl nejrychlejší okruh v délce 6:48 min. Navíc vede průběžné letošní průběžné pořadí s pětibodovým náskokem na Luboše Vojkůvku. Všichni tři jezdci dojeli nejen první v kategorii, ale také absolutně.

Hned za nimi se v cíli objevil vítěz kategorie Mistr Moto E1 Dan Galia z týmu RD racing. Dan si letos drží skvělou sérii a v celkovém pořadí sezony zatím vede o 13 bodů před druhým Patrikem Nelibou z MX Lhotky. Ten v Dobřanech bral bronz za 16 kol a ke stříbru gratuloval Miroslavu Staňkovi z Enduro teamu Horažďovice, který zvládl o kolo více.
František Ferus z Enduro teamu Klatovy o.s. byl vítězem mistrovské veteránské kategorie. Plný počet bodů si připsal za 16 kol, které zajel s dvouminutovým náskokem na Pavla Nuska z Motoklubu Bílina. Bronzový Jan Fiala z FK Cars racing týmu nakroužil 15 kol. Letošní poměrně vyrovnanou bilancí vede tabulku průběžného pořadí s devítibodovým rozdílem před Standou Dobiášem.
Jeden z nejtěsnějších soubojů na pohárových místech proběhl mezi pohárovými E1. Rozdíl mezi prvním Pavlem Oudou a druhým Martinem Novotným byl pouhých 39 vteřin. Oba jezdci prokázali skvělou tréninkovou přípravu pod křídly stáje Midland racing. Bronzový pohár připadl Pavlu Liškovi z Motoklubu Chrastava, jehož Honda obkroužila trať celkem patnáctkrát. Pavel si zatím drží bronz i v letošním průběžném pořadí.
Vítěz nejsilnějších pohárových motorek Tomáš Kolanda z týmu MIFA Moto ujel o kolo stříbrnému Michalu Černému z Alimax racing týmu. Chybělo jen 13 (!) vteřin, aby se na bedně objevili dva jezdci stáje Alimax. Čtvrtý Aleš Černý se musel sklonit před svým jmenovcem Alešem Bártou z Kaskadér teamu, vedoucím jezdcem průběžného pořadí s 55 body.
Tři nejrychlejší veteráni v pohárové třídě měli na kontě 15 kol. Na bedně se od nejvyšší příčky seřadili se zhruba dvouminutovými rozestupy v pořadí: Tomáš Mathauser Castrol Racing teamu, Petr Corfu z Moto KVK a Petr Kubín z týmu Motorest Nučnice. Favorité sezony skončili na dalších dvou pozicích. Čtvrtý Vítězstav Poledník z Enduro teamu Orlová letošní sezonu průběžně vede o pouhý bod před René Kvintou z DEVA MX racing teamu, pátým v Dobřanech. O třetí místo celkově "se přetahují" se shodným počtem 47 bodů Bohumil Šeda, týmový kolega Vítězslava Poledníka, a Dušan Kadrnožka z DD teamu. Ti v Dobřanech dojeli na 10. a 11. místě.
Plný počet bodů si z Mohelnice, Šiklova mlýnu i Dobřan si odvezl starší junior Michael Cibulka z Moto Klubu Bezinka Kamýk. Míša startuje i s dospělými v pohárové třídě E1, kde z 19 jezdců skončil na krásné 11. pozici. Adam Kvinta z Bodro teamu bral stříbro a Matyáš Janda z Janda teamu bronz.
Po absenci v Šiklově mlýně se v Dobřanech v "plné polní" ukázal Martin Miřejovský s Teamu Max 2. Trať v Dobřanech letos poprvé výrazně nahrávala sportovním strojům a Martin si ji užil s úsměvem sobě vlastním a v cíli byl absolutně prvním čtyřkolkářem, stejně jako v kategorii Mistr Quad SP. Dvě minuty za ním dorazil Tomáš Šefrna ze Suzuki teamu Bohutín, který najel stejně jako Martin 16 kol. A další necelá minuta rozhodla a třetím místu mezi mistrovskými sportkami Františka Novotného z týmu Galaxybike. V absolutním pořadí prvních osm závodníků najelo 16 kol, z nich prvních sedm na sportovní čtyřkolce. Při pohledu do průběžného pořadí se o třetí pozici dělí Martin Miřejovský s Miroslavem Stupkou ze Stavebniny Stupka teamu, druhá pozice patří Františku Novotnému, kterého dělí šest bodů od prvního Romana Kratochvíla z týmu Quad no. X. Ten v tomto klání zajel nejrychlejší čtyřkolkářské kolo v délce 7:15 min.
Statistiku sportovních strojů na čtyřech kolech v Dobřanech jako první naboural Martin Malát z Journeyman racing teamu, který byl sice celkově osmý, ale zvítězil v kategorii Mistr Quad 4x4. Jako jediný z mistrovských nejsilnějších traktorů zvládl 16 kol a s přehledem porazil stříbrného Jana Duška z týmu Galaxybike a bronzového Martina Švandu z týmu Radio Hey - Quadservis Tábor - čtyřkolky Tišnov. Oba zvládli 14 kol a cílem projeli s rozdílem necelých tří minut. Martina Maláta dělí pouhé tři body od letos průběžně prvního Rostislava Plného z týmu PR interier a jen dva body od třetího Martina Švandy.
Mistrovské veterány dovedl do cíle Vladimír Novotný z MX racing-team CVS Klešice. Se svou KTM si v Dobřanech zakroužil 15krát a zaslouženě převzal pohár za první místo. Největším soupeřem mu byl nakonec druhý Rudolf Dvořák, týmový kolega Martina Miřejovského z Teamu Max 2. Cílem prolétl se stejným součtem kol a necelou dvouminutovou ztrátou. Ovšem pořádný souboj o bednu propukl mezi Michalem Vágnerem z týmu Michall a Janem Kadeřábek st. z Kábek Racing Teamu. Úspěšnější Michal prolétl kolem šachovnicové vlajky s náskokem necelé minuty. Všichni tři nejúspěšnější jezdci vedou i tabulku průběžného pořadí a to s pouhými dvoubodovými rozdíly! První je Ruda Dvořák, druhý Michal Vágner a třetí Vladimír Novotný.
Skalp v nejslabší kategorii pracovních čtyřkolek do 300 ccm ulovil Antonín Koutecký z Vype Racing Teamu s.r.o. Do cíle dorazil po 14 kolech s naprosto pohodovým náskokem sedmi minut na Davida Buřívala z ASP Group racing teamu. Bronz uhájila s dvoukolovou ztrátou Barbora Fischerová z Quad teamu Fischer. Bára je v průběžném letošním pořadí druhá s 20 bodových náskokem na třetího Honzu Režného z WINGS teamu a 13 bodovou ztrátou na prvního Antonína Kouteckého.
Největší pohár mezi pohárovými čtyřkolkami do 500 ccm náležel René Daubnerovi z týmu Rider Racing, který se svými 13 koly téměř vyrovnal prvnímu mezi pohárovými traktory nad 500 ccm. Tím byl Martin Ševčík ze Ševča teamu, který na svém Can-Amu zajel 14 kol, oproti 13 kolům druhého Bohuslava Mrózka a dvanácti kolům Petra Šikuly z Red Teamu Tišnov. Martin Ševčík i Petr Šikula si upevnili svoji pozici v průběžném pořadí na prvních dvou místech se 69 a 59 body, velmi těsný souboj nyní probíhá na následujících dvou příčkách, kdy třetího Dušana Padevěta ze Superkary.cz a čtvrtého Drahomíra Valinu z týmu Rider Racing dělí pouhý bod!
Starší junioři jeli celou hodinu a na stupních vítězů se již tradičně objevila známá jména. Nejrychlejším byl na své Suzuki Michal Šefrna ze Suzuki teamu Bohutín se součtem sedmi kol. Druhý Filip Koutecký s Yamahou dojel o dvě minuty později a po bronzu v Mohelnici a zlatu v Šiklově mlýně má z letošního roku doma poháry všech velikostí. V Dobřanech o pouhých 42 vteřin předstihl Robina Chuma na Can-Amu z týmu Opravy motorových vozidel Jaroslav Chum.
Dobřany letos ukázaly svoji vlídnou tvář, slunce dodávalo energii, déšť smyl prach, auta si užili skvělých 24 hodin a na rozšířené trati si proháněli motorky se čtyřkolkami. Čtvrtým závodem sezony je OffROAD Maraton Trstěnice, který se před letní prázdninovou přestávkou jede 22. června 2013.
-mik-, -lib-
FOTOGALERIE -klikněte zde!

|