 |
Závod WINGS OffROAD Maraton Ostrava Vřesina Ostrava přinesla drama
Už potřetí si offroaďáci dali díky Wingsákům offroaďáci v motokrosovém areálu v Ostravě – Vřesině. Oproti předcházejícímu roku se počasí umodřilo a rtuť teploměru se už od časného rána pohybovala nad nulou, aby pak přes den vyšplhala až na meteorology neočekávaných 12 °C.
Obavy z rozbahněné trati vzaly za své, protože nad Ostravou bylo sice zataženo, ale z oblohy nepadla od rána ani kapka a pozůstatky pátečních lehkých přeháněk nezanechaly na trati žádné zrádné hluboké bláto. Naopak trať byla z tohoto pohledu přesně tak akorát – ani blátivá, ani prašná. Bohužel, slibované prodloužení trati na horní louku nad areálem se nakonec kvůli nenaplněným slibům jejích majitelů nekonalo. Přesto bylo opět nač se dívat. Pravda, netušíme zda voličské povinnosti, nepříznivá předpověď počasí nebo lenost jet na závody i 400 až 500 kilometrů , zapříčinily menší účast než jsme letos zvyklí, ale ti, co přijeli, nelitovali.

Jako první se do tříhodinové bitvy vydali čtyřkolkáři. Zatažená obloha nenechala sluneční paprsky osvítit trať, a proto byl start lehce posunut proto, aby bylo dostatečně vidět i v lesních úsecích. Do závodu nakonec čtvrt hodiny po sedmé ranní vyrazilo celkem 85 quadů v 8 vlnách.
Hned čtveřice jezdců měla v cíli celkem shodně 37 kol. Asi nepřekvapí, že nejrychlejší trojice současně opanovala mistrovskou kategorii SP, a to v pořadí Martin Malát z Journeymanu, Petr Nejezchleba a Martin Miřejovský. Nejrychlejší kolo ovšem časem 4:01 zajel Zdeněk Mucha, který nakonec skončil pod stupni vítězů. Mistrovské 4x4 se staly kořistí žlutých Canamáků v pořadí Karel Irlbek a Petr Svoboda, které na stupních vítězů doplnil třetí František Šíma z Polarisu. O náročnosti závodu svědčí i to, že plná polovina startovního pole této kategorie cíl neviděla, včetně favorizovaného Josefa Horta a dalších. Starší páni – veterání se staly kořistí Vladimíra Novotného z AMK Třemošnice před Vladimírem Kodim a Milanem Junkem. Až pod stupni vítězů tentokrát skončil Honza Bažant, který si po kolizi se soupeřem ustlal hned v prvním kole. Po té, co našel ztracený dech a přepočítal všechny kosti, se sice vydal na stíhací jízdu a propracoval se dokonce na třetí místo, ale nakonec zvolnil a jednu pozici v závěru ztratil.
Nejnabitější kategorii pohárových SPéček s dvaceti startujícími vyhrál s náskokem jednoho kola Václav Bazika, který dojel v absolutním pořadí čtvrtý. Za ním pak dojeli dva Miroslavové – Stupka a Čejka. Traktory nad 500 se staly kořistí Martina Švandy, do 500 Václava Šance a „třístovky“ Jaroslava Vogla.

Motorky všech tříd přišly na řadu úderem desáté hodiny. Počet startujících se tentokrát po přejímkách zastavil na 65, což upřímně bylo o poznání méně než jsme v průběhu letošní sezóny zvyklí. Vysychající trať uhlazená na řadě míst, a zvláště v rychlých pasážích, čtyřkolkami, dělala od počátku hbitějším, ale nestabilnějším motorkám, problémy. Leckde nebylo o co se opřít a jízda vyžadovala značnou předvídavost a opatrnost. Během chvíle se ukázalo, že je bezpečnější, taktičtější, ale i rychlejší, místo táhlé zatáčky před tribunou přejet přes jednu z lavic. Bohužel, to se stalo osudné Rostislavu Ondračkovi, kterého po doskočení na její vrchol zaskočil kámen, který se tam znenadání objevil. Následoval nepříjemný pád z výšky tří metrů po straně lavice, a co je smutnější, nepříjemné zranění kyčle, s nímž byl odvezen do nemocnice na bližší vyšetření.

Celkově nejrychlejší byla trojice z mistrovských E1, a to Matěj Galc z Bodro Teamu, Daniel Galia-RD racing a Roman Krejčí. Za nimi pak dojel nejúspěšnější z E2 Richard Maršálek a pátý celkově a nejlepší mezi mistrovskými veterány byl Daniel Jarnot. O vítězství v pohárových třídách se pak podělili Michal Rečka -RD racing(E1), Miroslav Otáhal (E2) a Radim Drga (EVET).Za RD racing ještě nastoupil R.Drlík,který odstoupil 20 minut před koncem z 2.místa E2,kdy mu spadl žetěz a zapříčil se mezi kolečkem a rámem.

foto:A.Drlík
članek: offroadmaraton.cz
|